2016/12/31

2016 könyvekben: évzáró összegzés

Hatalmas léptekkel közeleg az év vége, így készítettem egy gyors számadást az évemről, amely egyúttal a blog első - és véletlenül sem az utolsó - éve. 

Ezúttal kizárólag a pozitívumokra koncentrálok, nem szedtem össze a legnagyobb könyves csalódásaimat, csakis azokat, amik a legtöbb pluszt jelentették nekem. Emellett év vége lévén, ha nem is fogadalom, de egyfajta jövőbeli iránymutatás is helyet kap.

Akit érdekel hány könyvet olvastam idén, melyik 10 volt az abszolút kedvenc, illetve milyen olvasmányokra szeretnék mindenképp sort keríteni 2017-ben, annak ajánlom figyelmébe a teljes poszt elolvasását. 



ENNYI KÖNYVET OLVASTAM IDÉN

66-ot.
(A legutóbbit épp az év utolsó napján fejeztem be.)

A blogon pedig idén 65 darab értékelés született.

(Ennek három oka van: egyrészről bizonyos értékelések átcsúsznak jövő évre, másrészről viszont bizonyos könyvekről úgy döntöttem, hogy egyáltalán nem írok értékelést, végezetül pedig, mivel a blogolásba januárban vágtam bele, így több könyvet már előző évben elolvastam, az értékelésük azonban csak 2016-ban jelent meg. De ez igazából senkit sem érdekel.)





KEDVENC OLVASMÁNYAIM 2016-BÓL


Robert Merle: Malevil Dave Eggers: A Kör William R. Forstchen: Egy másodperccel később Danielle Paige: Dorothynak meg kell halnia Robert Galbraith: Gonosz pálya
Laura Ruby: Bone Gap Herman Koch: Nyaraló úszómedencével Mary Kubica: A jó kislány Noah Hawley: Zuhanás előtt Frei Tamás: Agrárbárók



KÖNYVEK, AMIKET MINDENKÉPP SZERETNÉK ELOLVASNI 2017-BEN

Nyilván nem fogok egy komplett listát felsorolni itt, de van néhány olyan könyv - nevezzük mondjuk kiemelt olvasmányoknak -, amelyekkel már szemezek egy ideje, de szégyenszemre még nem kerítettem rájuk sort, ezeket szeretném 2017-ben pótolni. Összességében igyekezni fogok több klasszikust, illetve hiányzó alapműveket is (természetesen kortárs művek mellett) elolvasni, mert ezen a téren azért akadnak hiányosságaim. 
A teljesség igénye nélkül íme néhány könyv, amiket igencsak illene már elolvasnom, és borzasztóan érdekelnek is, na őket mindenképp megejtem a következő évben.

 George Orwell: Állatfarm
George Orwell - Állatfarm

Harper Lee: Ne bántsátok a feketerigót!
Harper Lee - Ne bántsátok a feketerigót!

John Steinbeck: Édentől keletre
John Steinbeck - Édentől keletre

Michelle Moran: Madame Tussaud
Michelle Moran - Madame Tussaud

Aldous Huxley: Majmok bombája
Aldous Huxley - Majmok bombája

Daniel Keyes: Virágot Algernonnak
Daniel Keyes - Virágot Algernonnak

Nathaniel Hawthorne: A skarlát betű
Nathaniel Hawthorne - A skarlát betű

Kathryn Stockett: A Segítség
Kathryn Stockett - A Segítség



ZÁRÓGONDOLATOK

Összességében bár finoman szólva sem áll mögöttem egy könnyű év - és tartok tőle, hogy ez 2017-ben sem lesz másként -, mégis hálás vagyok, mert a sok nehézség mellett még több pluszt kaptam. Van az az érzés, amikor az ember rengeteg energiát fordít valamire, sok munkája van benne, és rendesen elfárad tőle, de mégis azt érzi, hogy megéri, mert élvezi, szereti csinálni, és emiatt kicsit paradox módon egyúttal feltöltődik. Na, nekem ez nagyjából ilyen.

Mindezekért pedig köszönöm minden kiadónak, írónak, és legfőképpen az olvasóimnak a belém vetett bizalmat.

Mindenkinek kívánok remekebbnél remekebb könyvekben bővelkedő 2017-es évet, jövőre találkozunk! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése